Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2016

Mandala pillow

One thing is for sure, I've got a huge love about mandalas. The design and the meaning of the whole mandala culture is something that a really like. So I decide to make a pillow. The pattern of the main flower is not mine, is from  Zooty. But I pick up the colours and make the edges. That count as something doesn’t it?




Here is the pillow(and me) . Well Zooty has the pattern here but it has the mandala process row by row here . I didn't include the last row in my pillow because it wasn't working for me.

To make the crochet circle square there are lots of tutorials out there. I'm usually making grandma squares in the edges. But I don't have the process in photos to share it with you. (sorry guys). The closest to the thing I'm doing is the tutorial by Just-Do blog .

For the back of the pillow I use a pink piece of fabric.

Mandala pillow in progress



Happy Monday! :D





10 σχόλια:

  1. Πάρα πολύ όμορφο είναι, κορίτσι μου!
    Μάνταλα και πλέξιμο! Ό,τι πιο αγχολυτικό!!!
    Like!!!
    Καλή εβδομάδα, κούκλα μου! ΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ αγαπώ τα μάνταλα, και το μαξιλάρι σου το βρήκα υπέροχο και καλοδουλεμένο! Καλή εβδομάδα, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα γλυκιά μου χρυσοχέρα, υπέροχο είναι από αυτά που δεν μπορώ να φτιάξω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη αχτίδα πως αν το προσπαθήσεις θα το καταφέρεις! :D

      Διαγραφή
  4. Πολυ ωραιο!
    Θα θελα να παρω μερικα μαθηματα, ωστε να μπορω αν φτιαξω κατι τέτοιο ;)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βελονάκι έμαθα απο το youtube! Όρεξη και υπομονή να έχεις και θα τα καταφέρεις :D

      Διαγραφή
  5. Μπράβο ρε συ! Εγώ έχω αποτύχει όσες φορές έχω προσπαθήσει να μάθω να πλέκω... Έχω χρόνια να δοκιμάσω βέβαια!

    Do You Speak Gossip?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν αργά Μαρκέλλα! Όποτε βγαίνεις να φωτογραφίσεις outfit πάρε και το πλεκτό μαζί :P χιχιχι

      Διαγραφή